битлз революция номер 9
Перевод песни Revolution 9 (Beatles, the)
Revolution 9
Революция № 9 1
(Bottle of Claret for you if I had realised…
Well, do it next time.
I forgot about it, George, I’m sorry.
Will you forgive me?
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number
Then there’s this Welsh Rarebit wearing some brown underpants
About the shortage of grain in Hertfordshire
Everyone of them knew that as time went by
They’d get a little bit older and a litter slower but
It’s all the same thing, in this case manufactured by someone who’s always
Umpteen your father’s giving it diddly-i-dee
District was leaving, intended to pay for
Who’s to know?
Who was to know?
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9
I sustained nothing worse than
Also for example
Whatever you’re doing
A business deal falls through
I informed him on the third night
When fortune gives
Number 9, number 9, number 9
People ride, people ride
Ride, ride, ride, ride, ride
Ride! Ride!
9, number 9, number 9, number 9
I’ve missed all of that
It makes me a few days late
Compared with, like, wow!
And weird stuff like that
Taking our sides sometimes
Floral bark
Rouge doctors have brought this specimen
I have nobody’s short-cuts, aha…
With the situation
They are standing still
The plan, the telegram
A man without terrors from beard to false
As the headmaster reported to me
My son he really can try as they do to find function
Tell what he was saying, and his voice was low and his hive high
And his eyes were low
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9
In my broken chair, my wings are broken and so is my hair
I’m not in the mood for whirling
How?
Dogs for dogging, hands for clapping
Birds for birding and fish for fishing
Them for themming and when for whimming
Only to find the night-watchman
Unaware of his presence in the building
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9
Industrial output
Financial imbalance
Thrusting it between his shoulder blades
The Watusi
The twist
Take this brother, may it serve you well
Maybe it’s nothing
Aaah
Maybe it’s nothing
What? What? Oh
Maybe even then
Impervious in London
Could be difficult thing
It’s quick like rush for peace is
Because it’s so much
It was like being naked
If you became naked
(- Бутылку красного вина 2 для тебя, если бы я вспомнил.
— Ну, принесёшь в следующий раз.
— Я совсем забыл о ней, Джордж. Прости.
Ты ж меня простишь?
Номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9
Кто должен знать?
Кто должен был это знать?
Номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9
Я не испытывал ничего хуже, чем
Например,
Что бы ты не делал,
Коммерческая сделка терпит крах.
Я сообщил ему это в третью ночь,
Когда судьба даёт.
Номер 9, номер 9, номер 9
Люди ездят, люди ездят,
Ездят, ездят, ездят, ездят, ездят.
Езжайте! Езжайте!
9, номер 9, номер 9, номер 9
Я всё пропустил,
Я на два дня отстал,
По сравнению с, как здорово!
Странные вещи, как те
Иногда случаются.
Цветочная кора
Врачи-коммунисты привезли этот образец.
Я не знаю никаких коротких путей, ага.
В сложившейся ситуации
Они ничего не хотят делать.
Человек без страхов от зазубрины до ошибки.
Как сообщил мне директор.
Мой сын, он действительно может попробовать сделать то, что делают они, найти назначение.
Расскажи, что он говорил, его голос был низким, а его окружение заносчивым,
А глаза опущены?
Номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9
Итак, мне позвонила жена и нам надо было пойти к хирургу
Или к другому врачу узнать цену. жёлтое нижнее бельё.
В любом случае, вместо этого мы пошли к дантисту,
Который сделал ей пару зубов, но очень плохо.
Поэтому я сказал, что женился бы, пошёл бы в чёртов военно-морской флот и плавал бы по морю.
На моём сломанном стуле, мои крылья сломаны, как и моя причёска.
Каким образом?
Собаки существуют для охраны, руки для рукоплескания.
Птицы для охоты, рыба для рыбалки,
Они, чтобы говорить «они», а «когда» для прихотей.
Только, чтобы найти ночного сторожа,
Не ведать о его присутствии в здании.
Номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9, номер 9
Индустриальная промышленность.
Финансовый дисбаланс.
Воткни лезвия между его лопаток
Возьми это, брат, пусть оно принесёт тебе пользу
Может это ничего и не значит.
Аааа
Может это ничего и не значит.
Что? Что? Оо
Может даже тогда
Недоступный Лондон
Может стать тяжёлым случаем.
Так быстро, как гонка за мир.
Но это не заслуживает внимания.
Как и то, если бы вы были обнажённы.
Revolution 9 – The Beatles
Экспериментируя с авангардной музыкой, сложно рассчитывать на признание широкой аудитории. Возможно, так думали Джордж Мартин и Пол Маккартни, когда убеждали Джона Леннона не включать песню Revolution 9 в альбом The Beatles. С одной стороны, они были правы. Большинство фанатов не поняли композицию и даже назвали ее худшим произведением группы. С другой, этим треком «битлы» в очередной раз показали миру, что они не собираются ограничиваться рамками, в которые шоу-бизнес старается загнать популярных исполнителей.
История создания
Будущая композиция появилась на свет в результате дальнейшей работы над материалом, оставшимся от песни Revolution 1 из легендарного «Белого альбома» (White Album) The Beatles.
Джон Леннон, прибегнув к помощи Джорджа Харрисона и Йоко Оно, создал оригинальный коллаж. В него вошли не задействованная в Revolution 1 кода, отрывки из классических произведений, обрывки речи и другие элементы.
Позже он вспоминал:
Все было сделано из лупов [закольцованных записей]. Я запустил около тридцати лупов и засунул их в один базовый трек. Я брал классические кассеты, шел наверх и резал их на куски, прокручивая в обратную сторону и делая тому подобное, чтобы добиться звуковых эффектов.
Одной вещью был голос звукооператора, произносящий: «Это тестовая серия EMI номер девять». Я просто нарезал все, что он говорил, и дал этому девятый номер. Девять – мой день рождения, мое счастливое число и так далее. Я этого не осознавал. Просто очень забавно звучал голос, произносящий: «Номер девять». Это было сродни шутке – постоянно упоминать номер девять, вот и все.
Rolling Stone, 1970
В композиции чувствуется влияние Йоко Оно. Пол рассказывал:
Я как-то слушал ее материал – не просто визг и завывания, но также эти ее обрывки слов, разговоры, дыхание и прочие странные вещи… Я был заинтригован и захотел сделать нечто подобное.
All We Are Saying, David Sheff
Известно, что Йоко помогала Джону выбирать фрагменты для Revolution 9.
Критики также считают, источником вдохновения для Леннона, могло быть произведение Hymnen немецкого композитора Карлхайнца Штокхаузенана (Karlheinz Stockhausen).
Структура
Revolution 9 состоит из многочисленных фрагментов, включая следующие:
Несколько раз в композиции звучат слова “number nine”. Их вырезали из экзаменационных кассет, записанных в Королевской академии музыки (Royal Academy of Music). Они хранились на Эбби-Роуд.
Смысл песни Revolution 9
Джон Леннон объяснял, о чем произведение:
Revolution 9 стала подсознательным изображением того, что, как мне кажется, произойдет, когда это уже происходит. Как будто я рисую революцию.
Rolling Stone, 1970
Когда Джона спросили, посвящена ли Revolution 9 смерти, он ответил:
А вы ее послушайте. На солнце. На улице. И сами решайте, о смерти ли она. Она ни о чем конкретном. Это набор звуков, подобно тому, как прогулка по улице – это набор звуков. Я просто уловил мгновение и записал его на пластинку – вот о чем она. Возможно, она имела отношение к звукам революции… Такова ее смутная история.
Запись
Тридцатого мая 1968 года «битлы» записывали Revolution 1. Восемнадцатый дубль лег в основу Revolution 9, за которую они взялись 6 июня. Леннон принес двенадцать кассет с многочисленными отрывками, из которых музыканты начали формировать композицию.
Важным днем в истории песни стало двадцатое июня. Работая с семи вечера почти до четырех утра, Леннон, Харрисон и несколько звукоинженеров создали основу звукового коллажа. Позже они добавили финальные штрихи и записали Revolution 9 в стерео.
Релиз и достижения
Маккартни и Мартин советовали Джону обойтись без Revolution 9 в «Белом альбоме», но Леннон был непреклонен. Пол рассказывал:
Revolution 9 была очень похожа на материал, который я сам записывал шутки ради. Я думал, что он не годился для релиза, но Джон всегда меня ободрял.
Песня стала двенадцатым треком альбома The Beatles.
Мнения критиков о композиции разделились. Одни хвалили музыкантов за смелые эксперименты, другие называли ее откровенной неудачей, а третьи честно признавались, что не поняли Revolution 9.
В 1971 году читатели The Village Voice и слушатели радиостанции WPLJ признали ее худшей песней The Beatles.
Легенды вокруг Revolution 9
Загадочная композиция породила интересные мифы.
Основатель секты «Семья», преступник Чарльз Мэнсон (Charles Manson), считал несколько песен из «Белого альбома» предсказаниями будущей межрасовой войны. Наиболее явные пророчества виделись ему в треке Revolution 9, в котором он прослеживал отсылки к библейским Откровениям.
Видеоклип
Посмотрим музыкальное видео к Revolution 9 – The Beatles.
Любителям фантастических теорий о скрытых посланий в композиции предлагаем Revolution 9, проигранную в обратном направлении.
Кавер-версии
Песню исполняли группы Phish, Def FX, Little Fyodor и другие коллективы.
Интересные факты
Текст песни Revolution 9 – The Beatles
Bottle of claret for you if I’d realised.
Well, do next time.
I’d forgotten all about it, George, so I’m sorry. Will you forgive me?
Yes.
Cheeky bitch.
Then there’s this Welsh Rarebit wearing some brown underpants
About the shortage of grain in Hertfordshire
Every one of them knew that as time went by
They’d get a little bit older and a little bit slower but
It’s all the same thing, in this case manufactured by someone who’s always
Umpteen times
Your fibres giving it diddly-i-dee
District was leaving, intended to pay for
Who’s to know?
Who was to know?
I sustained nothing worse than
Also spoken for
Whatever you’re doing
A business deal falls through
I informed him on the third night
When fortune gives
Number 9, number 9, number 9
9, number 9, number 9, number 9
I’ve missed all of that
It makes me a few days late
Compared with, like, wow!
And weird stuff like that
Taking our sides sometimes
Floral bark
Rouge doctors have brought this specimen
I have nobody’s short-cuts, aha…
With the situation
They are standing still
The plan, the telegram
A man without terrors from beard to false
As the headmaster reported to me
My son he really can try as they do to find function
Who could tell what he was saying, and his voice was low and his hive was high
And his eyes were low
So the wife called, and we’d better go to see a surgeon
Or whatever to price it
Right!
Yellow underclothes
So, any road, we went to see the dentist instead
Who gave her a pair of teeth which wasn’t any good at all
So I said I’d marry, join the bloody Navy and went to sea
In my broken chair, my wings are broken and so is my hair
I am not in the mood for wearing
How?
The dogs were dogging, the cats were catting
The birds were birding, and the fish were fishing
The men were themming, and the when were whimming
Only to find the night-watchman
Unaware of his presence in the building
Industrial output
Financial imbalance
Thrusting it between his shoulder blades
The Watusi
The Twist
Take this, brother, may it serve you well
Maybe it’s nothing
Aaah
Maybe it’s not that; it’s
What? What? Oh
Maybe even then
Exposures in London
It’s a difficulty being
By exposure
Because it’s almost like being naked
If you become naked
That line
Hold that line x4
Block that kick x9
Цитаты о песне
Я не знаю, какое влияние оказала Revolution 9 на фанатов-подростков, но большинство из них ее не оценили.
John Lennon, Anthology
Антишедевр… в течение восьми минут на альбоме, который официально назван The Beatles, не было «битлов».
Robert Christgau и John Piccarella
…да, The Beatles – люди, и они иногда выдают жуткое дерьмо.
Edward Sharp-Paul, FasterLouder
…самое непопулярное музыкальное произведение, которое создали The Beatles.
Дубликаты не найдены
Буду рад услышать ваше мнение по поводу этой работы!
«А ну, пойдём попьём пива»: шикарная песенка химиков-технологов в стиле «Битлз»
Комментировать не буду – просто посмотрите) Получите удовольствие! Студенты технических ВУЗов всегда отличались особым чувством юмора, и, несмотря на свой технический профиль, часто оказываются очень творческими людьми.
1982 год. Коллектив из МХТИ исполняет песню «А ну, пойдём попьём пива» на манер композиции You never give your money группы «Битлз» (The Beatles).
В принципе, вечер субботы – можно и сходить;-)))
Фрагмент передачи «Веселые ребята». Гл. ред. программ для молодежи, 1982 г. Источник: канал на YouTube «Советское телевидение. Гостелерадиофонд России», www.youtube.com/c/gtrftv
55 лет назад была записана легендарная «Yesterday»
В этот день культовая группа The Beatles записала один из главных хитов музыки,песню «Yesterday».
Отлично спели, глаза закрываешь и не отличить
Еще немного чумы от европейцев
Во многих европейских странах очень популярна одна детская английская песенка «Ring Around the Rosie». Текст такой (с хилым переводом справа):
Ring-a-round the rosie, (круг вокруг розы)
A pocket full of posies, (мешочек с букетами цветов)
Ashes! Ashes! (пепел, пепел)
We all fall down (мы все упали)
Вроде ниче особенного, да. Только вот появилась она в самый разгар чумы, и текст песенки относится не к хороводам вокруг кустов роз, а к больным чумой и массовым смертям.
«Круг вокруг розы» подразумевает чумные бубоны, которые были ярко красного цвета, как роза, и круглые.
«Мешочек с букетами цветов» это те мешочки с сильно пахнущими травами, которые носили больные, чтобы все вокруг знали, что они больны. Плюс чтобы покрыть ужасный запах загноившейся кожи.
«Пепел, пепел» ну тут понятно. Больных сжигали.
«Мы все упали» это «мы все мертвы».
Надеюсь этого еще на Пикабу не было)
зы: и они еще говорят, что мы, русские, ненормальные.
The Beatles — Revolution 9
Revolution 9
(Bottle of Claret for you if I had realised…
Well, do it next time.
I forgot about it, George, I’m sorry.
Will you forgive me?
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number
Then there’s this Welsh Rarebit wearing some brown underpants
About the shortage of grain in Hertfordshire
Everyone of them knew that as time went by
They’d get a little bit older
and a litter slower but
It’s all the same thing, in this case manufactured by someone who’s always
Umpteen your father’s giving it diddly-i-dee
District was leaving, intended to pay for
Who’s to know?
Who was to know?
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9
I sustained nothing worse than
Also for example
Whatever you’re doing
A business deal falls through
I informed him on the third night
When fortune gives
Number 9, number 9, number 9
People ride, people ride
Ride, ride, ride, ride, ride
Ride! Ride!
9, number 9, number 9, number 9
I’ve missed all of that
It makes me a few days late
Compared with, like, wow!
And weird stuff like that
Taking our sides sometimes
Floral bark
Rouge doctors have brought this specimen
I have nobody’s short-cuts, aha…
With the situation
They are standing still
The plan, the telegram
A man without terrors from beard to false
As the headmaster reported to me
My son he really can try
as they do to find function
Tell what he was saying,
and his voice was low and his hive high
And his eyes were low
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9
In my broken chair, my wings are broken
and so is my hair
I’m not in the mood for whirling
How?
Dogs for dogging, hands for clapping
Birds for birding and fish for fishing
Them for themming and when for whimming
Only to find the night-watchman
Unaware of his presence in the building
Number 9, number 9, number 9, number 9, number 9, number 9
Industrial output
Financial imbalance
Thrusting it between his shoulder blades
The Watusi
The twist
Take this brother, may it serve you well
Maybe it’s nothing
Aaah
Maybe it’s nothing
What? What? Oh
Maybe even then
Impervious in London
Could be difficult thing
It’s quick like rush for peace is
Because it’s so much
It was like being naked
Revolution 9
Written by: Lennon-McCartney
Recorded: 30 May; 6, 10, 11, 20, 21 June 1968
Producers: George Martin, John Lennon
Engineer: Geoff Emerick
Personnel
John Lennon: vocals, tape loops, effects, samples
George Harrison: vocals, samples
Yoko Ono: vocals, effects, samples
Dividing audiences since late 1968, John Lennon’s sound collage ‘Revolution 9’ was an exercise in musique concrète influenced heavily by Yoko Ono and the avant-garde art world.
The recording emerged from ‘Revolution 1’, the final six minutes of which formed a lengthy, mostly instrumental jam. Lennon took the recording and added a range of vocals, tape loops and sound effects, creating ‘Revolution 9’, the longest track released during The Beatles’ career.
Although he made no direct contribution to ‘Revolution 9’, being in New York at the time, Paul McCartney had led work on a similar sound collage, the unreleased 14-minute ‘Carnival Of Light’, 18 months previously.
The other Beatles and George Martin are said to have persuaded Lennon not to include ‘Revolution 9’ on the White Album, to no avail. Although McCartney had long been interested in musique concrète, particularly Karlheinz Stockhausen’s ‘Gesang der Jünglinge’, it is likely that he was concerned at the effect ‘Revolution 9’ would have on the group’s public perception.
It wasn’t only the group’s teenage fans who were confused by ‘Revolution 9’. Charles Manson found a wealth of symbolism in the track’s loops and effects, and thought that Lennon’s shouts of ‘Right!’ were, in fact, a call to ‘rise’ up in revolt.
Manson drew a parallel between ‘Revolution 9’ and the Bible’s book of Revelation. He thought The Beatles were variously four angels sent to kill a third of mankind, or four locusts mentioned in Revelation 9, which he equated with beetles.
‘Revolution 9’ also featured in the ‘Paul is dead’ myth, after it was discovered that the ‘number nine’ motif, when played backwards, sounded like ‘Turn me on, dead man’. A number of other elements of the recording featured in the myth, including the sound of a car crashing followed by an explosion.
Latest Comments
Sigh…where were YOU in 1968? I was 17. MLK & RFK were assassinated, there were race riots, cities burned, Anti-Vietnam demonstrations, all over Europe, there were student demonstrations. When MLK was killed, there were army tanks (ARMY TANKS!) in the field behind our house. There was a police riot in Chicago. Read up on 1968. There is actually a series called “1968” on cable.
First time I heard R #9, it made perfect sense to me. In retrospect, it still does. It is 1968.
It is the aural version of Guernica by Picasso.
@saxonmothersson, that’s a perfect description.
Why sigh? Lennon stated his core idea behind the song: loops. Also, the song was created in the first half of ‘68. Furthermore, the Beatles were prevalent in the US, but are a British band. I just think it’s odd to act like your take on a song is fact when the artist who created it has spoken about it and had a life and consciousnesses of their own. If that is what you take from the song I love it, but do not ignorantly put words in the mouth of the writer.
I said almost the exact description on another Beatles blog site. 1968 to a tee
I love “Revolution 9”, and so do my friends. We never skip over it. It’s a masterpiece, and to be honest, it’s probably the most replayed track from the White Album for me at this point. There’s not another piece of avant-grade musique concrete I can think of that’s sequenced like it. It’s sequenced like a pop song, and it’s an incredible sound painting of the human collective unconscious filtered through a dreamscape.
It’s an art piece protesting against war, poverty, and injustice. I don’t believe its achievements have yet been fully recognized. It opens up a lot of possibilities in merging sound with music, creating an audio film without the need for visuals. John Lennon was onto something huge, but because of how abrasive and experimental it was, not to mention how bad his Unfinished Music albums were (I can admit to that), the public never gave him a chance.
I really do think the song is a piece of garbage. Overly influenced by Yoko OhNo. Paul at least had the intelligence to say that his version of this avant garde crap was unsuitable for release. john should have had that same sense.
Revolution 9 is an artist’s rendering of his/her creativity. Not everyone is going to get it. It takes tremendous courage to put someone’s art out for display where the artist knows they’re going to be criticized harshly over it. In Lennon’s case, he is considered by some to be equal to a Picasso or Monet in terms of artistic genius. I for one put on my headphones and listened to it over and over and it provided me insight, but not complete understanding, to the artist’s mind. A truly thoughtout piece by Lennon.
“Revolution 9” has always been a controversial piece in The Beatles’ canon work and I myself have always been ambivalent about it being included on The White Album.
Mark Lewisohn did state that “Revolution 9” contained backwards mellotron, but I’m not sure which section of R9 he was referring to – if he was referring to the flutey sounds after the first “Number 9” voice motif, it was actually a reversed tape loop of Schumann’s “Symphonic Etudes for Piano No. 1, Op. 13”, as played by Dame Myra Hess on the piano. I have listened to it in reverse and it was actually a backwards piano, not a mellotron.
Had The Beatles ever returned to live performances and became a touring act again, they would never have realistically been able to perform “Revolution 9” onstage.