что нужно читать после причастия

Благодарственные молитвы по Святом Причащении

Слáва Тебé, Бóже. Слáва Тебé, Бóже. Слáва Тебé, Бóже.

Благодарственная молитва, 1-я

Благодарю́ Тя, Гóсподи Бóже мой, я́ко не отри́нул мя еси́ грéшнаго, но óбщника мя бы́ти святы́нь Твои́х сподóбил еси́. Благодарю́ Тя, я́ко менé недостóйнаго причасти́тися пречи́стых Твои́х и небéсных Даро́в сподóбил еси́. Но Влады́ко Человеколю́бче, нас рáди умéрый же и воскресы́й, и даровáвый нам стрáшная сия́ и животворя́щая Тáинства, во благодея́ние и освящéние душ и телéс нáших, даждь бы́ти сим и мне во исцелéние души́ же и тéла, во отгнáние вся́каго сопроти́внаго, в просвещéние óчию сéрдца моегó, в мир душéвных мои́х сил, в вéру непосты́дну, в любовь нелицемéрну, во исполнéние прему́дрости, в соблюдéние зáповедей Твои́х, в приложéние Божéственныя Твоея́ благодáти, и Твоегó Цáрствия присвоéние: да во святы́ни Твоéй тéми сохраня́емь, Твою́ благодáть поминáю всегдá, и не ктому́ себé живу́, но Тебé нáшему Влады́це и благодéтелю; и тáко сегó жития́ изшéд о надéжди животá вéчнаго, в присносу́щный дости́гну покóй, идéже прáзднующих глас непрестáнный, и безконéчная слáдость, зря́щих Твоегó лицá добрóту неизречéнную. Ты бо еси́ и́стинное желáние, и неизречéнное весéлие лю́бящих Тя, Христé Бóже наш, и Тя поéт вся тварь во вéки. Ами́нь.

Молитва святого Василия Великого, 2-я

Влады́ко Христé Бóже, Царю́ векóв и Содéтелю всех, благодарю́ Тя о всех, я́же ми еси́ подáл благи́х, и о причащéнии пречи́стых и животворя́щих Твои́х Тáинств. Молю́ у́бо Тя, Блáже и Человеколю́бче: сохрани́ мя под крóвом Твои́м, и в сéни крилу́ Твоéю; и дáруй ми чи́стою сóвестию, дáже до послéдняго моегó издыхáния, достóйно причащáтися святы́нь Твои́х, во оставлéние грехóв и в жизнь вéчную. Ты бо еси́ хлеб живóтный, истóчник святы́ни, Подáтель благи́х, и Тебé слáву возсылáем со Отцéм и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва Симеона Метафраста, 3-я

Давы́й пи́щу мне плоть Твою́ вóлею, огнь сый и опаля́яй недостóйныя, да не опали́ши менé, Содéтелю мой; пáче же пройди́ во уды моя́, во вся состáвы, во утрóбу, в сéрдце. Попали́ тéрние всех мои́х прегрешéний. Ду́шу очи́сти, освяти́ помышлéния. Состáвы утверди́ с костьми́ вку́пе. Чу́вств просвети́ просту́ю пятери́цу. Всегó мя спригвозди́ стрáху Твоéму. При́сно покры́й, соблюди́ же, и сохрани́ мя от вся́каго дéла и слóва душетлéннаго. Очи́сти, и омы́й, и украси́ мя, удобри́, вразуми́, и просвети́ мя. Покажи́ мя Твоé селéние еди́наго Ду́ха, и не ктому́ селéние грехá. Да я́ко Твоегó дóму, вхóдом причащéния, я́ко огня́ менé бежи́т всяк злодéй, вся́ка страсть. Моли́твенники Тебé приношу́ вся святы́я, чиноначáлия же безплóтных, Предтéчу Твоегó, му́дрыя апóстолы, к сим же Твою́ несквéрную чи́стую Мáтерь, и́хже мольбы́, Благоутрóбне, приими́, Христé мой, и сы́ном свéта содéлай Твоегó служи́теля. Ты бо Еди́н еси́ и освящéние нáших, Блáже, душ и свéтлость; и Тебé лепоподóбно, я́ко Бóгу и Влады́це, слáву вси возсылáем на всяк день.

Молитва 4-я

Тéло Твоé святóе, Гóсподи Иису́се Христé Бóже наш, да бу́дет ми в живóт вéчный, и Кровь Твоя́ честнáя во оставлéние грехóв: бу́ди же ми благодарéние сиé в рáдость, здрáвие и весéлие; в стрáшное же и Вторóе Пришéствие Твоé сподóби мя грéшнаго стáти одесну́ю слáвы Твоея́, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Мáтере, и всех святы́х.

Молитва 5-я, ко Пресвятой Богорóдице

Пресвятáя Влады́чице Богорóдице, свéте помрачéнныя моея́ души́, надéждо, покрóве, прибéжище, утешéние, рáдование моé, благодарю́ Тя я́ко сподóбила мя еси́, недостóйнаго, причáстника бы́ти пречи́стаго Тéла и честны́я Крóве Сы́на Твоегó. Но рóждшая и́стинный Свет, просвети́ моя́ умныя óчи сéрдца; Я́же истóчник безсмéртия рóждшая, оживотвори́ мя умерщвлéннаго грехóм; Я́же ми́лостиваго Бóга любоблагоутрóбная Мáти, поми́луй мя, и даждь ми умилéние, и сокрушéние в сéрдце моéм, и смирéние в мы́слех мои́х, и воззвáние в пленéниих помышлéний мои́х; и сподóби мя, до послéдняго издыхáния, неосуждéнно приимáти пречи́стых Тáин освящéние, во исцелéние души́ же и тéла. И подáждь ми слéзы покая́ния и исповéдания, во éже пéти и слáвити Тя во вся дни животá моегó, я́ко благословéнна и препрослáвленна еси́ во вéки. Ами́нь.

Ны́не отпущáеши рабá Твоегó, Влады́ко, по глагóлу Твоему́ с ми́ром: я́ко ви́деста óчи мои́ спасéние Твоé, éже еси́ уготóвал пред лицéм всех людéй, свет во откровéние язы́ков и слáву людéй Твои́х Изрáиля.

Святы́й Бо́же, Святы́й Крéпкий, Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас (трижды).

Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, и ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Пресвятáя Трóице, поми́луй нас; Гóсподи, очи́сти грехи́ нáша; Влады́ко, прости́ беззакóния нáша; Святы́й, посети́ и исцели́ нéмощи нáша, и́менé Твоегó рáди.

Гóсподи поми́луй (трижды).

Óтче наш, И́же еси́ на небесéх! Да святи́тся и́мя Твоé, да прии́дет Цáрствие Твоé, да бу́дет во́ля Твоя, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и остáви нам дóлги нáша, я́коже и мы оставля́ем должникóм нáшим; и не введи́ нас во искушéние, но избáви нас от лукáваго.

Тропарь святому Иоанну Златоустому, глас 8-й:

Уст твои́х, я́коже свéтлость огня, возсия́вши благодáть, вселéнную просвети́; не сребролю́бия ми́рови сокрóвища снискá, высоту́ нам смиренному́дрия показá, но твои́ми словесы́ наказу́я, óтче Иоáнне Златоу́сте, моли́ Слóва Христá Бóга спасти́ся душáм нáшим.

Слава: От небéс прия́л еси́ Божéственную благодáть, и твои́ми устнáми вся учи́ши покланя́тися в Трóице Еди́ному Бóгу, Иоáнне Златоу́сте всеблажéнне, преподóбне, достóйно хвáлим тя: еси́ бо настáвник, я́ко Божéственная явля́я.

И ныне: Предстáтельство христиáн непосты́дное, ходáтайство ко Творцу́ непрелóжное, не прéзри грéшных молéний глáсы, но предвари́, я́ко Благáя, на пóмощь нас, вéрно зову́щих Ти: ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умолéние, предстáтельствующи при́сно, Богорóдице, чту́щих Тя.

Если совершалась литургия святого Василия Великого, читай тропарь Василию Великому, глас 1-й:

Во всю зéмлю изы́де вещáние твоé, я́ко приéмшую слóво твоé, и́мже боголéпно научи́л еси́, естествó су́щих уясни́л еси́, человéческия обы́чаи украси́л еси́, цáрское свящéние, óтче преподóбне, моли́ Хри́ста Бóга, спасти́ся душáм нáшим.

Слава: Яви́лся еси́ основáние непоколеби́мое Цéркве, подая́ всем некрадóмое госпóдство человéком, запечатлéя твои́ми велéньми, небоявлéнне Васи́лие преподóбне.

И ныне: Предстáтельство христи́ан…

Если совершалась литургия Преждеосвященных Даров, читай тропарь святому Григорию Двоеслову, глас 4-й:

И́же от Бóга свы́ше Божéственную благодáть восприéм, слáвне Григóрие, и Тогó си́лою укрепля́емь, евáнгельски шéствовати извóлил еси́, отону́дуже у Христá возмéздие трудóв прия́л еси́, всеблажéнне: Егóже моли́, да спасéт ду́ши нáша.

Слава: Подобоначáльник показáлся еси́ Начáльника пáстырем Христá, и́ноков чреды́, óтче Григóрие, ко огрáде небéсней наставля́я, и отту́ду научи́л еси́ стáдо Христóво зáповедем Егó: ны́не же с ни́ми рáдуешися, и лику́еши в небéсных крóвех.

И ныне: Предстáтельство христиáн.

Гóсподи поми́луй (12 раз).

После причащения да пребывает каждый в чистоте, воздержании и немногословии, чтобы достойно сохранить в себе Христа принятого.

Источник

После причастия

Есть немало книг и пособий, посвященных приготовлению к Божественному причащению. Цель этих книг – дать человеку знания, необходимые для сознательного, благоговейного и непостыдного подхода к Чаше с Пищей Бессмертия. Эти книги не однообразны. В них есть разночтения, связанные в основном с разной строгостью приготовления и разными подходами к частоте причащения. Но, все равно, такая литература есть, и она многочисленна. Но вот чего нет у нас! У нас нет книг, ведущих с читателем разговор о том, как вести себя после причащения, как хранить полученный дар, как пользоваться во благо реальностью богообщения! Налицо очевидный пробел. И нет никакой дерзости быстро этот пробел заполнить. Серьезность задачи требует, во-первых, формулировки вопроса, а во-вторых, соборных усилий по поиску правильного ответа.

что нужно читать после причастия. Смотреть фото что нужно читать после причастия. Смотреть картинку что нужно читать после причастия. Картинка про что нужно читать после причастия. Фото что нужно читать после причастия
Фото: Екатерина Соловьева

Опыт, равно духовный и житейский, говорит о том, что получить бывает легче, чем удержать. Если речь идет о великом даре, то умение пользоваться им – самое тяжелое, что ожидает получателя. Благословение способно превратиться в проклятие по мере неумелого пользования или пренебрежения дарами. История Израиля – тому пример. Множество чудес, Божие водительство, отношения народа и Бога, подобные супружеским! Чего же более? Но обратной стороной этих отношений неумолимо выступают казни и тяжелые удары, падающие на головы людей, ведущих себя недостойно избрания. Что касается причащения, то реальность присутствия Христа в Евхаристии еще в апостольские времена заставляла говорить о болезнях и смертях недостойных причастников. Итак, давно пора вести речь не только о приготовлении к причастию, но и о правильном образе жизни после полученного причащения.

Вот первая мысль, лежащая на поверхности: не уместно ли в день причащения вместо вечерних молитв, покаянных и сокрушенных, прочесть на ночь еще раз молитвы благодарственные после причастия? В них просьбы не просто простить и помиловать, но «войти во уды и во утробу, укрепить составы и кости, попалить терние всех согрешений» и проч. Эти краткие молитвы весьма сильны, насыщены смыслом, радостны, энергичны. Многократное или хотя бы повторное их чтение в день причастия увеличивает в христианской душе чувство благодарности Богу, рождает трезвение (память о Господе), возгревает желание причащаться чаще.

Святитель Иоанн (Максимович) после совершенной литургии часто оставался в алтаре надолго. Он читал Евангелие, «тянул» четки, совершал иные молитвы и затем с усилием шел на ежедневные труды, поскольку не хотел покидать алтарь. Это тоже урок. Очевидно, что мирской человек загружен заботами и что взвинченный темп жизни есть враг сосредоточенности. Но нужно стараться после причастия не сразу окунаться в дела, нужно постараться поискать хоть каплю тишины, отдаваемой чтению и размышлению.

Боюсь утверждать, кто именно из Оптинских старцев (кажется, Варсонофий) советовал читать в день причащения Апокалипсис Иоанна Богослова. Очевидно, имелось в виду, что облагодатствованный ум христианина в это время более способен к восприятию тайн Божиих, нежели в обычные дни. Налицо не столько конкретный совет, сколько контуры общего правила: в день причастия посвящать возможное время и силы изучению слова Божия и другим духовным трудам.

Вопрос, без сомнения, не раскрыт, но лишь затронут. Он требует церковного внимания, и само звучание вопроса может предваряться призывом: «Вонмем!» И умение прощать обиды, и способность сопротивляться действию страстей, и мужество посреди невзгод, и предвкушение вечных благ, и еще многое-многое другое подается обильно причастникам. Вот что говорил Иоанн Кронштадтский после причащения: «Господь во мне лично, Бог и человек, ипостасно, существенно, непреложно, очистительно, освятительно, победотворно, обновительно, обожительно, чудотворно, что я и ощущаю в себе».

Богатство даров, ощущаемое Кронштадтским пастырем, есть то же самое богатство даров, которое подается всем, но, к сожалению, без столь глубокого со стороны причастников ощущения.

В этом смысле святые и будут судить мир. Имея ровно столько, сколько и мы, они сумели жизнь свою превратить в яркое горение лампады, тогда как мы лишь коптим и в грозный час суда рискуем оказаться без масла.

Кроме того, что уже есть у нас, нам, быть может, вовсе ничего более не нужно для чудотворной полноты и повседневного христианского свидетельства. Ничего не нужно сверх, но нужно научиться пользоваться тем, что есть. И в первую очередь нужно научиться правильно вести себя в отношении к пречистым тайнам Тела и Крови Христовых: к благоговейному принятию их и к достойному хранению их в себе.

Источник

Благодарственные молитвы по Святом Причащении

Сла́ва Тебе́, Бо́же. Сла́ва Тебе́, Бо́же. Сла́ва Тебе́, Бо́же. (1)

Благода́рственная моли́тва, 1‑я

Бла­го­да­рю́ Тя́, Го́споди, Бо́же мо́й, я́ко не отри́нул мя́ еси́ гре́шнаго, но о́бщника мя́ бы́ти святы́нь Твои́х сподо́бил еси́. Бла­го­да­рю́ Тя́, я́ко мене́ недосто́йнаго причасти́тися Пречи́стых Твои́х и Небе́сных Даро́в сподо́бил еси́. Но Влады́ко Человеколю́бче, на́с ра́ди уме́рый же и воскресы́й, и дарова́вый на́м стра́шная сия́ и животворя́щая Та́инства во благодея́ние и освяще́ние ду́ш и теле́с на́ших, да́ждь бы́ти си́м и мне́ во исцеле́ние души́ же и те́ла, во отгна́ние вся́каго сопроти́внаго, в просвеще́ние о́чию се́рдца мое­го́, в ми́р душе́вных мои́х си́л, в ве́ру непосты́дну, в любо́вь нелицеме́рну, во исполне́ние прему́дрости, в соблюде́ние за́поведей Твои́х, в приложе́ние Боже́ственныя Тво­ея́ благода́ти и Тво­е­го́ Ца́рствия присвое́ние; да во святы́ни Твое́й те́ми сохраня́емь, Твою́ благода́ть помина́ю все­гда́, и не к тому́ себе́ жи́ву, но Тебе́, на́шему Влады́це и Благоде́телю; и та́ко сего́ жития́ исше́д о наде́жди живо­та́ ве́чнаго, в присносу́щный дости́гну поко́й, иде́же пра́зднующих гла́с непреста́нный, и безконе́чная сла́дость, зря́щих Тво­е­го́ лица́ добро́ту неизрече́нную. Ты́ бо еси́ и́стинное жела́ние, и неизрече́нное весе́лие лю́бящих Тя́, Хри­сте́ Бо́же на́ш, и Тя́ пое́т вся́ тва́рь во ве́ки. Ами́нь.

Пере­вод: Бла­го­да­рю Тебя, Гос­по­ди Боже мой, что Ты не отверг меня, греш­ни­ка, но удо­сто­ил меня при­об­щить­ся Свя­тынь Тво­их. Бла­го­да­рю Тебя, что меня, недо­стой­но­го, при­ча­стить­ся пре­чи­стых Тво­их и небес­ных Даров Ты удо­сто­ил. Но, Вла­ды­ка Чело­ве­ко­лю­бец, ради нас умер­ший, и вос­крес­ший, и даро­вав­ший нам эти страш­ные и живо­тво­ря­щие Твои Таин­ства во бла­го­де­я­ние и освя­ще­ние душ и тел наших, сде­лай, что­бы они были и мне во исце­ле­ние души и тела, во отра­же­ние вся­ко­го вра­га, в про­све­ще­ние очей серд­ца мое­го, в мир душев­ных моих сил, в веру твер­дую, в любовь нели­це­мер­ную, в испол­не­ние муд­ро­стью, в соблю­де­ние запо­ве­дей Тво­их, в умно­же­ние боже­ствен­ной Тво­ей бла­го­да­ти и Тво­е­го Цар­ства при­об­ре­те­ние. Что­бы, сохра­ня­е­мый ими в освя­ще­нии Тво­ём, я все­гда пом­нил милость Твою и жил уже не для себя, но для Тебя, наше­го Вла­ды­ки и Бла­го­де­те­ля. И таким обра­зом, уйдя из здеш­ней жиз­ни в надеж­де на жизнь веч­ную, достиг я места веч­но­го покоя, где непре­стан­ный глас празд­ну­ю­щих и бес­ко­неч­ное насла­жде­ние взи­ра­ю­щих на неска­зан­ную кра­со­ту лица Тво­е­го. Ибо Ты – истин­ная цель стрем­ле­ния и неизъ­яс­ни­мая радость любя­щих Тебя, Хри­сте Боже наш, и Тебя вос­пе­ва­ет всё тво­ре­ние вове­ки. Аминь.

Моли́тва 2‑я, святого Васи́лия Великого

Влады́ко Хри­сте́ Бо́же, Царю́ веко́в, и Соде́телю все́х, бла­го­да­рю́ Тя́ о все́х, я́же ми́ по́дал благи́х, и о причаще́нии пречи́стых и животворя́щих Твои́х Та́инств. Молю́ у́бо Тя́, Бла́же и Человеколю́бче: сохра­ни́ мя́ под кро́вом Твои́м, и в се́ни кри­лу́ Твое́ю; и да́руй ми́ чи́стою со́вестию, да́же до после́дняго мое­го́ издыха́ния, досто́йно причаща́тися святы́нь Твои́х, во оставле́ние грехо́в, и в жи́знь ве́чную. Ты́ бо еси́ хле́б живо́тный, исто́чник святы́ни, Пода́тель благи́х, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Вла­ды­ка Хри­сте Боже, Царь веков и Созда­тель все­го мира! Бла­го­да­рю Тебя за все бла­га, кото­рые Ты дал мне, и за при­ча­ще­ние пре­чи­стых и живо­тво­ря­щих Тво­их Таинств. Молю же Тебя, Бла­гой и Чело­ве­ко­лю­би­вый, сохра­ни меня под покро­вом Тво­им и в тени кры­льев Тво­их и даруй мне с чистою сове­стью до послед­не­го мое­го вздо­ха достой­но при­ча­щать­ся свя­тынь Тво­их в про­ще­ние гре­хов и в жизнь веч­ную. Ибо Ты – Хлеб Жиз­ни, Источ­ник освя­ще­ния, Пода­тель благ, и Тебе сла­ву вос­сы­ла­ем со Отцом и Свя­тым Духом, ныне, и все­гда, и во веки веков. Аминь.

Моли́тва 3‑я, прп. Симео́на Метафра́ста

Да́вый пи́щу мне́ пло́ть Твою́ во́лею, о́гнь сы́й и опаля́яй недосто́йныя, да не опали́ши мене́, Соде́телю мо́й; па́че же прой­ди́ во у́ды моя́, во вся́ соста́вы, во утро́бу, в се́рдце. Попа­ли́ те́рние все́х мои́х прегреше́ний. Ду́шу очи́сти, освя­ти́ помышле́ния. Соста́вы утвер­ди́ с костьми́ вку́пе. Чу́вств про­све­ти́ просту́ю пятери́цу. Все­го́ мя́ спри­гвоз­ди́ стра́ху Тво­е­му́. При́сно покры́й, соблю­ди́ же, и сохра­ни́ мя́ от вся́каго дела́ и сло́ва душетле́ннаго. Очи́сти и омы́й, и укра­си́ мя́; удоб­ри́, вра­зу­ми́, и про­све­ти́ мя́. Пока­жи́ мя́ Твое́ селе́ние еди́наго Ду́ха, и не кто­му́ селе́ние гре­ха́. Да я́ко Тво­е­го́ до́му, вхо́дом причаще́ния, я́ко огня́ мене́ бежи́т вся́к злоде́й, вся́ка стра́сть. Моли́твенники Тебе́ при­но­шу́ вся́ святы́я, чинонача́лия же безпло́тных, Предте́чу Тво­е­го́, прему́дрыя Апо́столы, к си́м же Твою́ нескве́рную чи́стую Ма́терь, и́хже моль­бы́ Благоутро́бне при­и­ми́, Хри­сте́ мо́й, и сыно́м све́та соде́лай Тво­е­го́ служи́теля. Ты́ бо еси́ освяще́ние и еди́ный на́ших, Бла́же, ду́ш и све́тлость; и Тебе́ лепоподо́бно, я́ко Бо́гу и Влады́це, сла́ву вси́ возсыла́ем на вся́к де́нь.

Дав­ший в пищу мне плоть Твою доб­ро­воль­но, Ты – огонь, сожи­га­ю­щий недо­стой­ных! Не сожги же меня, Созда­тель мой, прой­ди луч­ше в чле­ны тела мое­го, во все суста­вы, во внут­рен­но­сти, в серд­це, и сожги тер­ние всех моих согре­ше­ний. Душу очи­сти, освя­ти мыс­ли, коле­ни утвер­ди с костя­ми вме­сте, про­све­ти пять глав­ных чувств, все­го меня при­гвоз­ди стра­хом пред Тобою. Все­гда защи­щай, охра­няй и бере­ги меня от вся­ко­го вред­но­го для души дела и сло­ва. Очи­щай, омы­вай и устро­яй меня; укра­шай, вра­зум­ляй и про­све­щай меня. Яви меня Тво­ей оби­те­лью, еди­но­го Духа, и уже не оби­те­лью гре­ха, что­бы бежа­ли от меня по при­ня­тии При­ча­стия вся­кий зло­дей, вся­кая страсть как от дома Тво­е­го, как от огня. Хода­та­я­ми за себя Тебе пред­став­ляю всех свя­тых, Началь­ни­ков воинств бес­плот­ных, Пред­те­чу Тво­е­го, муд­рых Апо­сто­лов, и сверх их – Твою непо­роч­ную, чистую Матерь. При­ми их молит­вы, мило­серд­ный Хри­сте мой, и сыном све­та соде­лай Тво­е­го слу­жи­те­ля. Ибо Ты, еди­ный Бла­гой, освя­ще­ние, а так­же сия­ние душ наших, и Тебе, как подо­ба­ет Богу и Вла­ды­ке, все мы сла­ву вос­сы­ла­ем каж­дый день.

Моли́тва 4‑я

Те́ло Твое́ Свято́е, Го́споди, Иису́се Хри­сте́, Бо́же на́ш, да бу́дет ми́ в живо́т ве́чный, и Кро́вь Твоя́ Честна́я во оставле́ние грехо́в: бу́ди же ми́ благодаре́ние сие́ в ра́дость, здра́вие и весе́лие; в стра́шное же и второ́е прише́ствие Твое́ сподо́би мя́ гре́шнаго ста́ти одесну́ю сла́вы Тво­ея́, моли́твами Пречи́стыя Тво­ея́ Ма́тере, и все́х святы́х.

Тело Твоё Свя­тое, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте Боже наш, да будет мне в жизнь веч­ную, и Кровь Твоя дра­го­цен­ная – в про­ще­ние гре­хов. Да будет же мне это бла­го­да­ре­ние в радость, здра­вие и весе­лие. В страш­ное же и вто­рое при­ше­ствие Твоё спо­до­би меня, греш­ни­ка, стать спра­ва от сла­вы Тво­ей, по хода­тай­ствам все­чи­стой Тво­ей Мате­ри и всех Тво­их свя­тых. Аминь.

Моли́тва 5‑я, ко Пресвято́й Богоро́дице

Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, све́те помраче́нныя моея́ души́, наде́ждо, покро́ве, прибе́жище, утеше́ние, ра́дование мое́, бла­го­да­рю́ Тя́, я́ко сподо́била мя́ еси́ недосто́йнаго, прича́стника бы́ти Пречи́стаго Те́ла и Честны́я Кро́ве Сы́на Тво­е­го́. Но Ро́ждшая и́стинный Све́т, про­све­ти́ моя́ у́мныя о́чи се́рдца; Я́же Исто́чник безсме́ртия ро́ждшая, ожи­во­тво­ри́ мя́ умерщвле́ннаго грехо́м; Я́же ми́лостиваго Бо́га любоблагоутро́бная Ма́ти, поми́луй мя́, и да́ждь ми́ умиле́ние и сокруше́ние в се́рдце мое́м, и смире́ние в мы́слех мои́х, и воззва́ние в плене́ниих помышле́ний мои́х; и сподо́би мя́ до после́дняго издыха́ния, неосужде́нно приима́ти пречи́стых Та́ин освяще́ние, во исцеле́ние души́ же и те́ла. И пода́ждь ми́ сле́зы покая́ния и испове́дания, во е́же пе́ти и сла́вити Тя́ во вся́ дни́ живо­та́ мое­го́, я́ко благослове́нна и пре­прo­слав­лен­на еси́ во ве́ки. Ами́нь.

Пре­свя­тая Вла­ды­чи­ца Бого­ро­ди­ца, свет помра­чен­ной моей души, надеж­да, покров, при­бе­жи­ще, уте­ше­ние, радость моя! Бла­го­да­рю Тебя, что Ты спо­до­би­ла меня, недо­стой­но­го, стать при­част­ни­ком пре­чи­сто­го Тела и дра­го­цен­ной Кро­ви Сына Тво­е­го. Но, Родив­шая истин­ный Свет, про­све­ти духов­ные очи серд­ца мое­го. Источ­ник бес­смер­тия Родив­шая, ожи­ви меня, умерщ­влен­но­го гре­хом. Мило­сти­во­го Бога любя­щая мило­сер­дие Матерь, поми­луй меня и дай мне уми­ле­ние и сокру­ше­ние в серд­це моем, и сми­ре­ние в мыс­лях моих, и при­зва­ние к помыс­лам доб­рым, когда пле­нен быва­ет разум мой. И удо­стой меня до послед­не­го мое­го вздо­ха не в осуж­де­ние при­ни­мать свя­ты­ню пре­чи­стых Таинств во исце­ле­ние души и тела. И подай мне сле­зы пока­я­ния и бла­го­да­ре­ния, что­бы мне вос­пе­вать и сла­вить Тебя во все дни жиз­ни моей, ибо Ты бла­го­сло­вен­на и про­слав­ле­на вове­ки. Аминь.

Ны́не отпуща́еши раба́ Тво­е­го́, Влады́ко, по глаго́лу Тво­е­му́, с ми́ром: я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́, е́же еси́ угото́вал пред лице́м все́х люде́й, све́т во открове́ние язы́ков и сла́ву люде́й Твои́х, Изра́иля.

Ныне отпус­ка­ешь Ты раба Тво­е­го, Вла­ды­ка, по сло­ву Тво­е­му, с миром, ибо виде­ли очи мои спа­се­ние Твоё, кото­рое Ты уго­то­вал пред лицом всех наро­дов: свет во откро­ве­ние языч­ни­кам и сла­ву наро­да Тво­е­го, Израиля.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Tри­жды и три покло­на) (2)

Свя­той Боже, Свя­той Креп­кий, Свя­той Бес­смерт­ный, поми­луй нас.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне, и все­гда, и во веки веков. Аминь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти гре­хи́ на́ша; Влады́ко, про­сти́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посе­ти́ и исце­ли́ не́мощи на́ша, и́мене Тво­е­го́ ра́ди.

Пре­свя­тая Тро­и­ца, поми­луй нас; Гос­по­ди, очи­сти гре­хи наши; Вла­ды­ка, про­сти без­за­ко­ния наши; Свя­той, посе­ти и исце­ли немо­щи наши, име­ни Тво­е­го ради.

Го́споди, поми́луй. (Три­жды)

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небе­си́ и на зем­ли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не вве­ди́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Отче наш, Кото­рый на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да будет воля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш насущ­ный дай нам сего­дня; и про­сти нам дол­ги наши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам нашим; и не вве­ди нас во иску­ше­ние, но избавь нас от лукавого.

Тропа́рь свт. Иоа́нну Златоу́стому, гла́с 8‑й

У́ст твои́х, я́коже све́тлость огня́, возсия́вши благода́ть, вселе́нную про­све­ти́: не сребролю́бия ми́рови сокро́вища снис­ка́, высо­ту́ на́м смиренному́дрия пока­за́, но твои́ми сло­ве­сы́ наказу́я, о́тче Иоа́нне Златоу́сте, моли́ Сло́ва Хри­ста́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Вос­си­яв­шая как све­точ огнен­ный уст тво­их бла­го­дать, все­лен­ную про­све­ти­ла; нес­тя­жа­ния сокро­ви­ще для мира ты собрал, высо­ту сми­рен­но­муд­рия нам пока­зал. Но, сло­ва­ми тво­и­ми нас настав­ляя, отче Иоанн Зла­то­устый, моли Сло­во, Хри­ста Бога, о спа­се­нии душ наших.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.

Конда́к, гла́с 6‑й

От небе́с прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть, и твои́ми устна́ми вся́ учи́ши покланя́тися в Тро́ице еди́ному Бо́гу, Иоа́нне Златоу́сте всеблаже́нне, преподо́бне, досто́йно хва́лим тя́: еси́ бо наста́вник, я́ко боже́ственная явля́я.

При­нял Ты с небес боже­ствен­ную бла­го­дать и уста­ми Тво­и­ми всех учишь покло­нять­ся еди­но­му в Тро­и­це Богу, Иоанн Зла­то­устый, все­б­ла­жен­ный, пре­по­доб­ный, по досто­ин­ству вос­хва­ля­ем тебя: ибо ты настав­ник наш, боже­ствен­ное изъясняющий.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Твор­цу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но пред­ва­ри́, я́ко Блага́я, на по́мощь на́с, ве́рно зову́щих Ти́: уско­ри́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.

Защи­та хри­сти­ан надеж­ная, Хода­тай­ство ко Твор­цу неиз­мен­ное! Молит­вен­ных голо­сов греш­ни­ков не пре­зри, но ско­ро при­ди, как Бла­гая, на помощь нам, с верою взы­ва­ю­щим Тебе: “Поспе­ши с заступ­ле­ни­ем и ускорь моле­ние, Бого­ро­ди­ца, все­гда защи­щая чту­щих Тебя!”

Тропа́рь свт. Васи́лию Вели́кому, гла́с 1‑й

Во всю́ зе́млю изы́де веща́ние твое́, я́ко прие́мшую сло́во твое́, и́мже боголе́пно научи́л еси́, есте­ство́ су́щих уясни́л еси́, челове́ческия обы́чаи украси́л еси́, ца́рское свяще́ние, о́тче преподо́бне, моли́ Хри­ста́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

По всей зем­ле про­шел голос твой, ибо при­ня­ла она сло­во твоё: им ты исти­ны веры бого­до­стой­но изло­жил, при­ро­ду все­го суще­ству­ю­ще­го изъ­яс­нил, чело­ве­че­ские обы­чаи бла­го­укра­сил, – цар­ствен­ный свя­щен­ник, отче пре­по­доб­ный, моли Хри­ста Бога о спа­се­нии душ наших.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.

Конда́к, гла́с 4‑й

Яви́лся еси́ основа́ние непоколеби́мое це́ркве, подая́ все́м некра́домое госпо́дство челове́ком, запечатле́я твои́ми веле́ньми, небоявле́нне Васи́лие преподо́бне.

Явил­ся ты непо­ко­ле­би­мым осно­ва­ни­ем Церк­ви, оде­ляя всех людей непри­кос­но­вен­ным досто­я­ни­ем, запе­чат­ле­вая его тво­и­ми уче­ни­я­ми, откры­ва­ю­щий небес­ное Васи­лий преподобный.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Твор­цу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но пред­ва­ри́, я́ко Блага́я, на по́мощь на́с, ве́рно зову́щих Ти́: уско­ри́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.

Если совер­ша­лась Литурги́я Преждеосвяще́нных Даро́в:

Тропа́рь св. Григо́рию Двоеслову, гла́с 4‑й

И́же от Бо́га свы́ше боже́ственную благода́ть восприе́м, сла́вне Григо́рие, и Того́ си́лою укрепля́емь, ева́нгельски ше́ствовати изво́лил еси́, отону́дуже у Хри­ста́ возме́здие трудо́в прия́л еси́ всеблаже́нне: Его́же моли́, да спасе́т души́ на́ша.

Бла­го­дать боже­ствен­ную свы­ше полу­чив, слав­ный Гри­го­рий, от Бога, и Его силою укреп­ля­е­мый, шество­вать путем Еван­гель­ским ты воз­же­лал, – пото­му, все­б­ла­жен­ный, награ­ду за тру­ды ты при­нял от Хри­ста, – Его моли да спа­сёт души наши.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.

Конда́к, гла́с 3‑й

Подобонача́льник показа́лся еси́ Нача́льника па́стырем Хри­ста́, и́ноков чре­ды́, о́тче Григо́рие, ко огра́де небе́сней наставля́я, и отту́ду научи́л еси́ ста́до Христо́во за́поведем Его́: ны́не же с ни́ми ра́дуешися, и лику́еши в небе́сных кро́вех.

Под­ра­жа­те­лем Началь­ни­ка пас­ты­рей Хри­ста явил­ся ты, отче Гри­го­рий, сон­мы ино­ков во двор небес­ный направ­ляя, пото­му и научил ты овец Хри­сто­вых запо­ве­дям Его. Ныне же с ними лику­ешь и раду­ешь­ся во оби­те­лях небесных.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, Хода́тайство ко Твор­цу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но пред­ва­ри́, я́ко Блага́я, на по́мощь на́с, ве́рно зову́щих Ти́: уско­ри́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.

Го́споди, поми́луй. (12 раз)

Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя́ велича́ем.

Честью выс­шую Херу­ви­мов и несрав­нен­но слав­ней­шую Сера­фи­мов, дев­ствен­но Бога-Сло­во родив­шую, истин­ную Бого­ро­ди­цу – Тебя величаем.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Го́споди, поми́луй. (Три­жды)

Го́споди Иису́се Хри­сте́, Сы́не Бо́жий, молитв ра́ди Пречи́стыя Тво­ея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.

Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Сын Божий, по молит­вам Пре­чи­стой Тво­ей Мате­ри, пре­по­доб­ных и бого­нос­ных отцов наших и всех свя­тых, поми­луй и спа­си меня, грешного.

При­ме­ча­ния

(2) Напе­ча­тан­ное кур­си­вом (пояс­не­ния и назва­ния молитв) не чита­ет­ся во вре­мя молитвы.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *